Ugojite se uz ajurvedu na zdrav način

Postoji previše informacija o tome kako izgubiti težinu, ali vrlo malo o tome kako dobiti težinu, posebno na zdrav i uravnotežen način. Dobra vest je da možete da se obratite ajurvedi da biste pravilno procenili svoju težinu, ne na vagi, već po svom telesnom i duhovnom sistemu.

Evo nekoliko važnih strategija koje vam mogu pomoći da dobijete težinu na način koji ne ugrožava vaše zdravlje. Ajurvedski pristup je zdrav, jednostavan, holistički i efikasan.

Ajurveda preporučuje ravnotežu ili optimalno stanje u svemu, uključujući i telesnu težinu. Ako se npr. oporavljate od bolesti ili ste veoma mršavi i želite da dobijete težinu, uradite to postepeno i prirodno. Ne oslanjajte se na dodatke za povećanje težine koji mogu izazvati probleme sa jetrom i bubrezima.

Dr Chauhan navodi nekoliko saveta koje ajurveda predlaže kako biste stekli težinu na zdrav način:

Uključite soju u ishranu. Soja je bogata proteinima i savršena ako ste vegetarijanac koji traži dobre izvore proteina. Jedite voće ili pijte svež voćni sok, ako je moguće svaki dan ili najmanje tri puta nedeljno. Ako vaša dijeta uključuje ne-vegetarijansku hranu, možete dodati bilo koje meso po izboru dvaput nedeljno.

U svakodnevnu ishranu uključite više curda, ghee, mleka, šećernu trsku, pirinač, crni gram i pšenicu. Sve je to dobro za sticanje težine na zdrav način.

Dobijanje mase ne znači da ne morate da vežbate. Kako bi se zdravo dodala težina, treba redovno vežbati kako bi telo omogućilo metabolizaciju hrane koju ste uneli i kako biste i dalje zadržali apetit.

Male količine začina kao što su cimet, beli luk, đumbir, kardamom, karanfilić i crni biber u vašoj ishrani pomažu u stimulaciji vašeg apetita.

Spavajte dobro noću, najmanje osam sati spavanja. Izbegavajte pre spavanja mobilni ili laptop. Pijte čašu kravljeg mleka s kurkumom za dobar san.

Jedite normalnom brzinom, ni prebrzo, ni sporo. To stimuliše pljuvačke žlezde, što pomaže varenju.

Nemojte gledati televiziju, koristiti svoj mobilni telefon ili čitati dok jedete. Jedite aktivno i dozvolite telu da se uključi u čin jela.

Izaberite čisto i mirno okruženje za svoje obroke.

Ne pijte mnogo vode pre ili posle obroka. Možete uzeti manje gutljaje tokom jela. Zimi možete piti mlaku vodu tokom jela.

Masiranje tela pomoću susamovog ulja omogućava mišićima i kostima da postanu jaki. Takođe, pospešuje cirkulaciju krvi koja će nositi hranljive materije u sve delove tela.

Domaći lekovi za dobijanje težine

Uzimajte jednake količine (po 50 grama) smokava, badema, datuma i grožđica. Dodajte 100 grama gura (šećerne trske). Jedite ovo dva puta dnevno, nakon obroka.

Svakog jutra i uveče uzmite 3-5 grama Ashvagandha i Shatavara u prahu sa mlekom – to će vam pomoći da dobijete težinu.

Dakle, ako tražite da se ugojite, pobrinite se da to učinite na zdrav način.

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime