Tragom indijske tradicionalne igre

Sa četiri kratka komada u koreografiji četvorice legendarnih koreografa svetskog glasa Rasela Malifanta, Sidija Larbija Šerkaujia, Akrama Kana i Akaša Odedre večeras u Ateljeu 212 na 15. Beogradskom festivalu igre predstaviće se Kompanija Akaša Odedre iz Londona.

Sve četiri koreografije: „Nrita“, „U senci čoveka“, „Rez“ i „Sazvežđe“, pod zajedničkim imenom „Uzdizanje“ premijerno su izvedene 2011. u Birmingemu i sve su kreirane za Akaša Odedru kao solo igrača. One istražuju različite procese i estetiku koristeći tradicionalne indijske igre Katak i Barata Natijam, koje kako kažu u BFI, „daju posebnu čar savremenoj igri“.

Britanski kritičari smatraju da je ovaj koreografski kvartet „remek-delo brzine i virtuoznosti“, a da Odedra „zahvaljujući poznavanju tradicionalnih indijskih plesnih disciplina Katak i Bharata Natian, poseduje jedinstveni višestruki stil, koji je istovremeno graciozan, provokativan i nepopustljiv“. Ovaj poznati britanski igrač i koreograf indijskog porekla, rodom je iz Birmingema, učio je Katak sa Nilimom Devi, a Barat Natjam sa Čitralekom Bolar u Velikoj Britaniji, a potom u Indiji i sa Ašom Joglekar i Čajom Kantaveh.

Vlastitu plesnu kompaniju osnovao je 2011, godinu dana pre nego što je kao igrač debitovao u Kraljevskoj operi u Londonu u solo komadu svog mentora Akrama Kana „U senci čoveka“. Kao koreograf ove prestižne umetničke kuće sarađivao je i sa Londonskom filharmonijom. U svojoj kompaniji od prvog projekta radi sa Šerkauijem, Malifantom i Kanom, prateći način na koji oni razvijaju svoj rukopis kroz postavku solo deonica kreiranih posebno za njega. Celovečernji komad „Uzdizanje“, koji gledamo na BFI, predstavlja završetak tog procesa i sa njim Odedra gostuje širom sveta.

NJegove aktuelne koreografije kreću u rasponu od velikih klasičnih večeri do savremenih komada i opere. Dobitnik je brojnih priznanja i stipendija, među kojima su nagrada magazina Danca i danca (Danza & Danza) za najbolju novu interpretaciju u Italiji 2013, Nagrada Dora Mavor u Torontu za najboljeg igrača… Prošle godine je, između ostalog, potpisao koreografiju za operu Ravija Šankara u produkciji londonske Kraljevske Opere i za pozorišni komad „Pink sari revolucija“ u produkciji Kurv teatra. NJegovo najsvežije – ovogodišnje delo je njegov prvi ansambl komad u produkciji sopstvene trupe, „Ja sam“, koji uključuje turske igrače i istražuje gušenje slobode govora, pojavu sukoba i ksenofobije. Kompanija Akaša Odedre širom Velike Britanije puno radi na obrazovanju mladih igrača i širenju kulture umetničke igre. „Zamenjujući reči i slova ja svoj jezik pronalazim kroz svoje telo“, poručuje Akaši Odedra.

U okviru 15. BFI sinoć je na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu prvi put u Srbiji gostovao Balet Honkonga, izvevši tri komada: „Harmonija bogova“ u koreografiji Fej Bo, „Duhovna nit“ koreografa Edvarda Lijanga i „Oblik sjaja“ Jorma Eloa. NJihov nastup u beogradskom Centru Sava je sutra.

Prethodni tekstRast BDP od 6.9 % u poslednjem tromesečju 2017. najveći na godišnjem nivou
Sledeći tekstBizarno ponašanje indijskog slona ostavilo naučnike bez teksta

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime