Indija planira izradu velikih litijum-jonskih baterija za električna vozila

Indija planira da do 2030. godine uvede električna vozila u cilju smanjenja uvoza goriva i troškova vozila. U ovom vladinom cilju pomoći će ekonomičnije litijum-jonske baterije.

Indija treba da osnuje velike fabrike za proizvodnju litijum-jonskih baterija (LiBs) kako bi postala globalni igrač na tržištu električnih vozila. Budući da vlada želi da da veliki podstrek korišćenju električnih vozila (EV), predstavnik Niti Aayog Sarasvat rekao je da će glavni izazov biti smanjenje troškova litijum-jonskim baterijama koje će se koristiti u takvim vozilima. Indija planira da do 2030. godine uvede električna vozila u cilju smanjenja uvoza goriva i troškova vozila. „Da bismo postali globalni igrač u tehnologiji izrade električnih vozila, moraćemo da povećamo dodatnu vrednost“, rekao je Sarasvat za PTI.

Sarasvat  je rekao da postoji potreba da se „naprave velike litijum-jonske baterije u Indiji“. Član Niti Aaiog rekao je da se trenutno litijum-jonska baterija ne proizvodi u Indiji i zbog toga zemlja mora da zavisi od uvoza iz Japana ili Kine. Takođe, on je rekao da bi „kvalitet“ uvoza „mogao biti pod znakom pitanja“.

Kako je krajnji cilj električnih vozila borba protiv zagađenja, Sarasvat je rekao da zemlja, kada se prebaci na takva vozila, mora koristiti obnovljive izvore energije, kao što su solarna ili energija vetra. Bivši šef DRDO-a takođe je naglasio da će zemlja morati da uspostavi infrastrukturu za naplatu EV. „I benzinske pumpe treba da budu opremljene punjačima i moraćemo da koristimo obnovljivu solarnu energiju ili biogorivo za punjenje EV“, rekao je on.

Kada je posredi postavljanje stanica za punjenje električnih vozila, Sarasvat je rekao: „Takođe ćemo morati da osnujemo kompaniju za distribuciju električne energije, a trebalo bi pratiti i regulatorni okvir“. Da bi se razvile ekonomične litijum-jonske baterije u Indiji, rekao je on, trudićemo se da se remontiramo bateriju koju je napravila Indijska organizacija za istraživanje svemira (ISRO), tako da se može koristiti u elektronskim vozilima. „Ali, potrebno je vreme da bi se povećala proizvodnja baterija napravljenih u ISRO.“

Izjava Sarasvata veoma je značajna, jer je sekretarijat prebacio program električnih vozila na Niti Aaiog. Vlada pokušava da podstakne prodaju i proizvodnju električnih vozila u zemlji kroz sheme kao što je FAME India.

Državni servis za energetsku efikasnost (EESL) prošlog meseca je naveo da će nabaviti 10.000 električnih automobila. Prema rečima Piuša Gojla, koji je do nedavno predvodio odsek energetike, Indija ima cilj da postane nacija sa 100% e-vozila do 2030. godine.

Ministar saobraćaja u Uniji Nitin Gadkari zatražio je od proizvođača automobila u zemlji da se bave alternativnim gorivima koja su ekološki prihvatljiva. „Trebalo bi da stremimo alternativnom gorivu… Ja ću to uraditi, bez obzira na to da li vam se sviđa ili ne, ja vas neću pitati. O zagađenju, o uvozu – moje ideje su kristalno jasne. Vlada ima jasnu politiku o smanjenju uvoza i smanjenju zagađenja „, rekao je Gadkari.

Potpredsednik Japanskog proizvođača Nissan Motor Co Daniele Schillaci nedavno je istakao da će do 2025. godine troškovi tradicionalnih motora za automobile i električnih vozila biti skoro isti. „2025. će biti glavna tačka, a nakon toga će verovatno rast prodaje električnih vozila biti veliki“, rekao je izvršni direktor.

Prethodni tekstČudesno indijsko voće – kombinacija manga, banane i ananasa
Sledeći tekstIndija značajno povećava potrošnju sirovina

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime