Indijski sektor zabave i medija porastao za 10,6%

Foto: Pixabay.com/geralt

Prema izveštaju firme PwC koji se odnosi na sektor zabave i medija u 2017.g. u svetu, u
periodu od 2016.g. do 2021.g. globalna industrija zabave i medija imaće prosečni godišnji rast od 4,2%, dok će indijska industrija imati prosečni rast od 10,6% i dostići vrednost od 40 milijardi dolara do 2021.g.

Najvažniji zaključak ovog izveštaja je industrijski trend da će TV oglasi nastaviti da dominiraju u ovom segmentu sa najvećim udelom, ujedno internet će biti najbrže rastuća platforma za oglašavanje.

Izveštaj takođe predviđa da će Indija ostati najveće i najbrže rastuće novinsko tržište u svetu, zahvaljujući brojnim vernakularnim publikacijama i rastućoj pismenosti. Za razliku od
svetskih tržišta, gde će doći do smanjenja ovog segmenta u pomenutom periodu, rast ovog segmenta u Indiji prevazići će stopu rasta BDP-a zemlje.

Takođe, imajući u vidi nizak stepen digitalizacije, uslovi će biti prisutni za uporedan rast tradicionalnih medija kao i njihove digitalne konkurencije. Prihod od TV pretplate u Indije će u ovom periodu porasti prosečno 11,6% na godišnjem nivou (u svetu 1,3%) sa sadašnjih 7,2 milijarde evra na 12,3 milijardi evra u 2021.g. Dok je tržište kablovske televizije blizu tačke zasićenja, ovaj segment će i dalje imati najveći udeo od 55% u ukupnim prihodima. Prihodi od TV oglasa u 2021. g. trebali bi da dostignu 5.1 milijardu evra u odnosu na 3 milijarde evra u 2016. g.

Indija je osmo po veličini tržište u azijsko-pacifičkom regionu kada je internet oglašavanje u pitanju. Ovaj segment ima godišnji rast od 18.6%. Trenutno oglašavanje namenjeno za mobilne uređaje čini 27,6% ukupnog reklamiranja na svetskoj mreži. Prihodi od prodaje bioskopskih karata porašće sa 14,9 milijardi evra u 2016.g. na 24,5 milijardi evra u 2021.g. sa prosečnom godišnjom stopom rasta od 10,4%. Na svetskom tržištu prihodi ove industrije porašće 4,4% dok će neka zrela tržišta poput SAD se suočiti sa izazovom da održe postojeću posećenost bioskopskim salama.

U Indiji će se broj ljudi koji idu u bioskope povećati sa oko 2 milijarde u 2016.g. na 2,3 milijarde u 2021.g., dok će cena prosečne bioskopske karte godišnje rasti stopom od 7,9%.
Izdavačka delatnost u Indiji porašće sa sadašnjih 5,3 milijarde evra na 6 milijardi evra u 2021. godini, sa godišnjom stopom rasta od 3,1%. Ukupan broj objavljenih knjiga u periodu 2017- 2021.g. porašće 6,1%, dok će rast štampanja magazina porasti 3,3%.

Prihodi indijske novinske industrije porašće sa sadašnjih 3.1 milijardu evra na 3.3 milijarde evra u 2021.g., ovo je za pohvalu imajući u vidu pad ovog segmenta u svetskim okvirima od
2,7%, prema predviđanjima firme PwC.

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime