Joga – za mir uma

0
69
Foto: ruthieprasil/Pixabay.com

Veliki broj ljudi ima pogrešnu sliku o jogi i njenim prednostima za organizam. Reklame sa televizije ili iz filmova i serija gde su svi koji se bave jogom i mršavi i zdravi i koji sve mogu – nije prava slika o jogi.

Prema novom istraživanju iz Velike Britanije, ono što mnogi ne znaju – sama lepota joge u tome što je dostupna svakome. Procena istraživanja je da samo u Velikoj Britaniji dva miliona ljudi redovno praktikuje vežbe joge i da nisu svi mršavi i fit. Bez obzira na uzrast, pol ili fizička ograničenja, joga se može primenjivati kod svake osobe, kako redovno tako i po potrebi.

Fokus joge nije na spoljašnjem izgledu već na unutrašnjem stanju. Gojazne ili osobe sa viškom kilograma nemaju razloga da ne rade jogu jer im ona samo može pomoći da ostanu zdravi i jaki.

Joga je fantastičan način pravilne raspodele mišićne mase po celom telu, čime se postiže bolji fizički izgled. Ne mora čovek biti fleksibilan ni jak da bi vežbao jogu već naprotiv – joga će mu pomoći da stekne snagu, ravnotežu i fleksibilnost. Čak i osobe ograničenih mogućnosti zbog starosti ili zdravstvenog stanja mogu vežbati jogu, naravno uz saglasnost lekara i pod nadzorom stručne osobe.

Još jedna prednost joge – ona se može raditi skoro svuda, kako u zatvorenim prostorima (kuća, kancelarija, soba, sala…), tako i na otvorenom prostoru (ulice, parkovi, dvorišta, terase i slično).

Takođe, postoji i široka ponuda časova joge u svetu dostupna skoro svima (mada je kod nas u Beogradu joga dostupna skoro svima, dok u manjim mestima nema velikog broja škola ni praktičara).

Svakome ko je zainteresovan za jogu istraživači preporučuju da prvo uzme preventivno nekoliko individualnih ili grupnih časova, a zatim može i sam po želji da nastavi sa vežbama.

Postoje časovi joge namenjeni ljudima koji imaju ograničenja ili bolove. Tada se posebno obraća pažnja na fizičke mogućnosti svakog pojedinca ili grupe i prati napredak u mentalnom i psihičkom pogledu.

Postoje i različite vrste joge, neke su dinamičnije i energičnije, a neke odmerenije i sa fokusom na meditaciju.

Svako zainteresovan treba da pronađe tip joge koji mu odgovara. Suština je dobar osećaj, a svaka poza ili vežba može biti modifikovana tako da u slučaju nekih ograničenja odgovara specifičnim potrebama.

Opuštanje pomoću joge ne treba potcenjivati. Najača definicija i korist od joge jeste smirivanje uma. Snaga joge snižava krvni pritisak i oslobađa nakupljene tenzije. Joga takođe i većini osoba pomaže u nošenju i rešavanju svakodnevnih problema i situacija u životu.

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime