Pranajama – tehnika kontrole disanja

0
100
Foto: Pixabay.com/HannahWells

Pranajama znači svesno i voljno upravljanje dahom, a kontrola disanja osnovni je deo vežbanja joge. Veruje se da pri udisanju ne primamo samo kiseonik nego i pranu, za koju se smatra da je kosmička energija koja daje život svemu u univerzumu. Pranajamom se kontroliše prana, a glavni izvor prane je dah. Uz pomoć pranajame disanje se može produživati, ubrzavati i usporavati, a biti svestan disanja osnova je pranajame. Najbolje je izvoditi u sedećem položaju uspravnih leđa. Učinkovitost pranajame ne meri se povećavanjem respiracijskog kapaciteta, već osećajem smirenosti i jasnoće koji proizilaze iz te prakse.

Sve što se dešava u našoj svesti utiče na disanje; dah nam se ubrzava kada se uznemirimo a dublji, usporeniji i tiši kada smo relaksirani.

Kod uznemirene, konfuzne osobe opterećene problemima, više prane se nalazi izvan tela nego unutar. Manjak prane se tada manifestuje kao osećaj ograničenosti i blokade kao i osećaja manjka motivacije, bezvoljnosti, pa i depresije. Ovo se ispoljava kroz nepravilno disanje koje se može manifestovati u različitim formama.

S druge strane, što smo mirniji i uravnoteženiji, manje se prane gubi iz tela, a sa njenim prisustvom u telu oslobođeni smo prethodno navedenih simptoma.

Ukoliko u telu nedostaje mesta za pranu, za to može postojati samo jedan razlog- prana je potisnuta tzv. toksičnim materijama. Praktikujući pranajamu, mi u stvari, pokušavamo da se oslobodimo toksičnih materija i koncentrišemo sve više i više prane unutar tela.

Krvni pritisak, moždani talasi,imune ćelije, elektroliti i varenje se mnogo teže osvešćuju i dovode pod kontrolu, pa ipak se, funkcionisanje i ovih sistema, obično poboljšava sa efikasnijim disanjem.

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime