Dan nezavisnosti Indije 2017: najpoznatiji indijski automobili i motocikli kroz istoriju

Foto: Steve Browne & John Verkleir/en.wikipedia.org

Indija 15. avgusta 2017. godine slavi 70 godina nezavisnosti i ovaj dan ispunjava svakog Indijca ponosom i radošću. Prošlo je sedam decenija otkako je naša zemlja postala republika, a postignuti rezultati do sada su bezbrojni.

Naša zemlja slavi ovog dana s velikim željama i entuzijazmom, a izdvojićemo malo vremena da prikažemo neke od najpoznatijih automobila i motocikala koji su bili deo nasleđa i istorije zemlje.

Automobili:

Hindustan Ambasador

Kralj indijskih puteva, ambasador ili Ambi – naziva je mnogo. Izrađen u Morris Motors Limited u Velikoj Britaniji, ambasador je inspirisan starom Morris Okford serijom III. Ambasador Hindustan Motors pojavio se 1957. godine sa cenom od oko 16.000 evra. Sa ogromnim prostorom u kabini i izuzetnim kvalitetom, ambasador se smatrao automobilom pogodnim za prosečno velike indijske porodice u to vreme. Zapravo, 16 odsto prodaje bilo je za Vladu, pošto je to bio automobil za većinu političara i birokrata. Čak i danas ambasador prevozi više vladinih zvaničnika i političara, a istovremeno ima počasno mesto u garažama entuzijasta koji i dalje poseduju ovaj automobil. Ambasador Hindustan zvanično je prestao da se proizvodi 2014. godine.

Premier Padmini (Fiat 1100 Delight)

Mumbajske vlasti odabrale su šezdesetih godina premijera Padminija. On je osvojio indijsko tržište 1973. godine i bio je u proizvodnji do 1998. godine. Iako je to bio popularan putnički automobil, postao je i službeni taksi auto u Bombaju. Premier Padmini sigurno ima posebno mesto u indijskom automobilskom nasleđu. Čak i danas postoji nekoliko Padminijevih taksija u Bombaju, sada Mumbaju, koji bude prijatnu nostalgiju.

Maruti 800

Maruti 800 imao je drugu po veličini proizvodnju u Indiji. Maruti Suzuki 800 jedna je od revolucija u prevozu. Bilo je to relativno jeftino, prikladno, lako održivo i ekonomično vozilo, što je pre 32 godine dovelo do njegovog statusa automobilske ikone. Maruti 800 prestao je da se proizvodi 23. januara 2014. godine, ali je imao drugu najdužu proizvodnju i prodat je u preko 2.950.000 primeraka u Indiji. Pokrenut je 1983. godine i koštao je ₹ 50.000.

Tata Nano

Tata Nano je ušao na indijsko tržište kao najjeftiniji automobil u zemlji. Bilo je to obećanje Tata Motorsa da se najjeftiniji automobil na svetu konačno realizuje 2009. godine. Oznaka „najjeftinijeg automobila“ zaista nije mnogo učinila za ovaj automobil i njegovog proizvođača. Prodaja Nano pala je tokom vremena, što je dovelo do toga da Tata lansira neke posebne modele. Nano je uskoro dobio opciju upravljanja napajanjem i CNG komplet.

Međutim, 2015. godine Tata je uklonila oznaku „jeftino“ i pokrenula GenKs Nano – model nove generacije automobila. On dobija lagan motor, opcioni AMT, veći rezervoar za gorivo i ostale izmene.

Hiundai Santro

Ono što je predstavljeno kao Hiundai Atos 1997. godine na različitim globalnim tržištima, stiglo je u Indiju kao Hiundai Santro. Prva ponuda južnokorejskog proizvođača na tržištu automobila u zemlji bila je hit, uglavnom zahvaljujući konkurentnoj ceni i svim karakteristikama. Kao i premijer Padmini, i Hiundai Santro postao je deo taksi službe u Mumbaju i bio je možda najpopularniji. Nakon 16 godina postojanja automobila u Indiji, Hiundai je konačno ukinuo auto 2014. godine. Nakon što je to učinio, bilo je glasina da Hiundai planira uskoro da oživi Santro u Indiji.

Motocikli:

Bajaj Chetak

Humara Bajaj – za ovim skuterom nacija je poludela. Uprkos tome, kompanija je odlučila da prekine proizvodnju Chetaka, koji je nekada bio najprodavaniji skuter na svetu, negde u 2006. godini.

Decembra 2009, Bajaj Auto objavio je svoju odluku da izađe iz segmenta skutera kako bi se fokusirao samo na motocikle. Međutim, proizvođač motornih vozila ponovo je registrovao ime „Chetak“ pripremajući se za ponovni ulazak na tržište skutera.

Roial Enfield Bullet

Roial Enfield Bullet 350 i dalje je jedan od najpopularnijih motocikala u zemlji.

Dok je Roial Enfield UK bio prekinut 1971. godine, proizvodnja Bullet 350 nastavila se u Indiji – s tim da se motocikl izvozio van zemlje do osamdesetih. Međutim, Enfield Indija spojio se sa Eicher grupom 1994. godine i promenilo je ime u Roial Enfield.

Lezdi Roadking

Proizveden je u Indiji od strane Ideal Java Ltd. Bio je motor sa jednim cilindrom proizveden u Indiji od strane Ideal Java Ltd, u Misore, Karnataka. Jedan od najpopularnijih motocikala u zemlji u osamdesetim godinama, Iezdi Roadking osvojio je nekoliko indijskih mitinga i putnih trka u zemlji. Bicikl je bio u proizvodnji od 1978. do 1996. godine, pre japanskih rivala Iamaha i Kavasaki.

Iamaha RD350

Iamaha RD350 prodavan je u Indiji samo šest godina.

Iamaha RD350 je možda jedan od najpoželjnijih motocikala među indijskim entuzijastima. Dok je RD označio seriju Race Race, u Indiji je Escorts Group prodavala motocikl kao Rajdoot 350. Prodavan je u Indiji od 1983. do 1989. godine, samo šest godina.

Iamaha RKS100

Iamaha RKS100 postao je popularan među mladim Indijcima.

Iamaha RKS100 bio je dvotaktni motor koji je lansiran u Indiji 1985. godine i proizvođen do 2006. godine. RKS100 je postao popularan uglavnom zbog brzine.

Uprkos slavi, Iamaha je ukinula RKS100 usled usvajanja strožih normi kontrole u Indiji.

Prethodni tekstProslava Dana nezavisnosti u rezidenciji Ambasade Indije
Sledeći tekstU Indiji otvoren prvi muzej „Podele indijskog potkontinenta“

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime