Indijski orah pozitivno utiče na vaš organizam i to nije sve…

Foto: Wikipedia/ Femto

Indijski orah su u Indiju preneli Portugalci, dok je danas Indija njegov najveći proizvođač. Seme indijskog oraha ima oblik bubrega veličine do 3 cm, a raste na voću poznatom kao indijska ili kešu jabuka. Svaki plod ima po jednu semenku zakačenu na svom donjem delu.

Plod kešu jabuke je kruškastog obilka i dugačak je od 7 do 15cm. Plodovi mogu biti obloženi žutom ili crvenkastom ljuskom (u zavisnosti od sorte) ispod koje se nalazi voćna pulpa od koje se pravi sok koji je bogat vitaminom C. Plodovi kešu jabuke imaju pet puta više vitamina C nego pomorandža.

Bogat je vitaminima C i K, folnom kiselinom, magnezijumom, kalcijumom, cinkom, selenom, fosforom, bakrom, antioksidansima i mononezasićenim mastima.

Indijski orah se može jesti sirov, pečen ili pržen sa puterom i solju. Ima sladak ukus i miris, u ishrani se može koristiti kao grickalica ili kao dodatak i začin raznim jelima (piletina sa indijskim orahom, puter od oraha, salate, kaše, kolači, sladoledi itd).

Zdravstvene prednosti:

Leči srce Zahvaljujući velikim količinama nezasićenih masnih kiselina i oleinske kiseline indijski orah je dobar za srce i ceo vaskularni sistem. Mononezasićene masti smanjuju nivo triglicerida koji su jedan od glavnih uzroka srčanih bolesti.

Smanjuje rizik od dijabetesa Mononezasićene masti u indijskom orahu utiču na dijabetičare tako što smanjuju nivo triglicerida i samim tim se smanjuje rizik od pojave šećera i holesterola.

Snižava holesterol Indijski orah sastoji 0% holesterola. Iako sadrži dosta masnoće važno je znati da su to uglavnom mononezasićene masti koje smanjuju loš (LDL) holesterol, a povećavaju dobar (HDL) holesterol.

Deluje u prevenciji kamena u žuči. Istraživanja su pokazala da je jedna šaka indijskog oraha dnevno dovoljna da spreči stvaranje kamena u žuči.

Pomaže kod mršavljenja Indijski orah se preporučuje kao užina u raznim dijetama, ovi orasi sadrže dosta dijetetskih vlakana i pružaju osećaj sitosti i zadovoljstva, što je veoma važno za motivaciju osoba koje pokušavaju da smršaju. Važno je da se jedu u umerenim količinama jer sadrže dosta kalorija. Ono što je bitno je da sadrže dobre masti i minimalne količine šećera. Takođe prženi posoljeni indijski orasi mogu da dovedu do visokog krvnog pritiska.

Održava zdravlje zuba Indijski orah uništava bakterije koje prouzrokuju karijes i bolesti desni, tako da je idealan za negu zuba, ali i za održavanje celokupnog zdravlja ustiju.

Deluje kao afrodizijak Indijski orah poboljšava protok krvi u organizmu i na taj način pomaže muškarcima koji imaju promblema sa erekcijom. Ovaj orah otklanja stres i nervozu, opušta nerve i povećava seksualnu želju. Još od davnina se koristi za jačanje potencije.

Sprečava anemiju Indijski orah je odličan izvor gvožđa, što je od vitalnog značaja za prenos kiseonika po celom telu i pomoć u radu enzima i imunog sistema. Nedostatak gvožđa može dovesti do amora tela, anemije, kao i do povećane osetljivosti na infekcije i razne bolesti.

Potpomaže lakše varenje Dobar je izvor dijetetskih vlakana, koja pomažu da se hrana lakše vari. Međutim, prekomerno konzumiranje ove namirnice može da izazove nadimanje i probleme sa gasovima, tako da treba biti oprezan i ne preterivati sa ovom prilično ukusnom namirnicom.

Poboljšava vid Konzumacija indijskog oraha korisna je za zdravlje očiju, jer sadrži male količine zea-ksantinina, važnog antioksidansa, koji se selektivno apsorbuje u mrežnjači oka. Ovo našim očima daje zaštitu pri filtriranju UV-zraka i sprečava starosne degerativne promene na oku.

Odupire se ćelijama raka Indijski orah sadrži vrstu flavonoida koji se zove proantocijanidin, a to jedinjenje ima visok sadržaj bakra. Jedna porcija indijskog oraha obezbeđuje 37,5 odsto
preporučenog dnevnog unosa bakra koji pomaže u borbi sa kancerogenim ćelijama. On prosto „izgladnjuje“ ćelije tumora, jer im ne daje potrebnu hranu za njihov razvoj.

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime